Termin |
Funkcjonalność / usługa |
Jakie ograniczenia wystąpią w usługach? |
W dniu 21.06.2024 r. do godziny 13:00 |
Przelewy walutowe | Przelewy walutowe wychodzące przyjmowane będą do godziny 13:00 |
W sobotę 22.06 w godzinach 06.00-12.00 |
Moje ID |
Brak możliwości zdalnego potwierdzania tożsamości wymaganego do autoryzacji takich czynności jak np. załatwianie spraw urzędowych, umówienie wizyty lekarskiej, itp. |
BLIK – transakcje z wykorzystaniem 6-cio cyfrowego kodu |
Niedostępne będą płatności oraz wypłaty w bankomatach. |
|
Przez cały weekend od 21.06, godz. 17.00 do 24.06, godz. 6.00 |
BLIK – przelewy na telefon |
Wstrzymanie realizacji przelewów na telefon. |
Przelewy Elixir |
Brak możliwości realizacji przelewów, w tym przelewów natychmiastowych. |
|
Transakcje walutowe |
Brak możliwości rozliczania transakcji walutowych, sprawdzania kursów walut. |
|
Wnioskowanie o świadczenia socjalne realizowane za pośrednictwem platformy Eximee |
Zablokowanie możliwości składania wniosków o świadczenie Rodzina 800+, 300+. |
.
Transakcje kartami debetowymi tj. płatności oraz wypłaty gotówki z bankomatów będą funkcjonować bez zmian.
Zachęcamy do zaplanowania wszelkich ważnych operacji bankowych przed lub po podanych datach.
Liczymy na Państwa wyrozumiałość do niedogodności jakie mogą powstać w trakcie przeprowadzanych zmian.
Za co z góry Państwu dziękujemy.
Przypominamy o zachowaniu CZUJNOŚCI
Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się 𝗽𝗼𝗱 𝗱𝗼𝘄𝗼𝗹𝗻𝘆 𝗻𝘂𝗺𝗲𝗿 𝘁𝗲𝗹𝗲𝗳𝗼𝗻𝘂
Kontaktują się i informują, że właśnie padłeś ofiarą oszustwa i ktoś włamał się na Twój 𝗿𝗮𝗰𝗵𝘂𝗻𝗲𝗸.
Rozmowa głównie dotyczy zablokowania wykonanego przelewu lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem ofiary.
Zdarza się również, że oszuści nakłaniają ofiarę do przelania środków na „zapasowy i bezpieczny” rachunek bankowy, ponieważ środki zgromadzone na jego rachunku nie są już bezpieczne.
Pamiętaj:
Pracownicy Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych.
Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
Zawsze czytaj treść sms-ów jakie przychodzą na Twój telefon lub komunikatów w aplikacji mobilnej.
Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych.
Nie działaj pod presją czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy, rozłącz się i skontaktuj się z Bankiem.
Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z nami.
Zapoznaj się z poniższym komunikatem. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki